קטגוריות
הבלוג שלי

לשחק עם המזל

כתוב, האלוהים משחק עם לוויתן. 'לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ' (תהלים ק"ד, כ"ו). חוכמת הקבלה מלמדת אותנו שלוויתן מייצג את כל הבריאה. אז מה זה אומר על הבריאה, ובעצם על החיים שלנו? מהו המשחק של הבורא אתנו ומהו המשחק בו אנו כנראה משתתפים ? הרי ההרגשה של כל אחד מאתנו, עד כמה שמורגש לפי ההתנהלות של האנושות רחוקה מלהתייחס לחיים כמשחק.  יש כאלו שמשחקים משחקי מזל כמו https://www.playsmart.co.il/ או כמובן ספורט אבל הרוב משחקים פחות.

כמו בנושאים אחרים, חוכמת הקבלה פותחת לנו פתח ודרך הסתכלות מעניינת ומרתקת על החיים שלנו, או במילים אחרות על משחק החיים. כאן כמובן אמורה להישאל השאלה הנשאלת בכל משחק. מה המטרה של המשחק, המהות שלו, מה אני מרוויח ממנו, ושאלה לא פחות מעניינת היא מה יקרה לי אם לא ארצה לשחק. הרבה שאלות שננסה להשיב עליהן.

העולם כפי שמתראה לנו, כך מלמדת אותנו חוכמת הקבלה, אינו המטרה הסופית של הבריאה, אלה שלב בתהליך ההתפתחות של הנברא, אותו נכנה אדם, כדי להשיג את מטרת הבריאה כפי שתכנן כוח עליון שנכנה אותו בשם בורא, אשר ברא את הבריאה בשיטת סוף מעשה במחשבה תחילה, כלומר התכנון הינו מהסוף להתחלה.

המצב הסופי של הבריאה לפי הבורא הינו נברא הנמצא בשלמות ודבקות עם הבורא שברא אותו ושווה לו. כלומר אותו נברא השיג את כל התענוג והאושר שהבורא ייעד לו ועדיין נשאר עצמאי ובעל יכולת בחירה.

כדי להגיע למצב הזה, מלמדת חוכמת הקבלה, הבורא הוריד את הנברא שלב אחר שלב מהדרגה הסופית עד לדרגה ההתחלתית ובנה עבורו מערכת קיום בסיסית שנקראת העולם הזה. העולם הזה זהו שדה המשחקים המאפשר לאדם את כל תנאי קיומו והתפתחותו עד שיצליח לטפס בכל מדרגות ההתפתחות ולהשיג את מה שתוכנן עבורו מראש.

משחק החיים הוא בעצם היחס של האדם לחיים בהם הוא חי. ניתנת לו בחירה האם להתייחס לחיים שלנו כדבר סופי שאין בו ממש מטרה ולחיות ברמה של אכול ושתה כי מחר תמות, כלומר לנסות להנות עד כמה שניתן בחיים הללו, או להשתתף במשחק החיים כפי שתכנן הבורא, לקחת את ספר חוקי המשחק, ללמוד אותו ואז לשחק את המשחק, להשיג את כל השלבים שתכנן הבורא ולנצח את המשחק.

את מטרת משחק החיים ואת חוקי המשחק יכול כל אדם למצוא וללמוד בספרי חוכמת הקבלה שנכתבו על ידי מקובלים כמו רבי שמעון בר יוחאי, האר"י הקדוש, בעל הסולם ועוד, שהשתתפו במשחק והצליחו להגיע עד לשלב הסופי של מדרגות ההשגה.