קטגוריות
הבלוג שלי

חומר איטום למים עומדים

כאשר מדובר בבנייה של בניין חדש או בתחזוקה של בניין קיים, מדובר בין היתר בעמידה אל מול אתגרים כמו התמודדות עם מים עומדים בפרויקטים שונים של בניה. מציאת פתרון יעיל לאיטום מים עומדים הוא חיוני והכרחי בכדי להבטיח את שלמותם ואריכות חייהם של המבנים. שכן לא פעם מבנים קיימים או מבנים חדשים עלולים למצוא בקרבת המבנה מקור מים, בשל מגוון מקרים והוא עלול להביא עימו לא מעט מזיקים ואף להוביל לכדי עלייה בתחלואה. בשל כך טיפול נכון ומהיר באמצעות חומרי איטום מתאימים למים עומדים הינו הכרחי, גם במידה מדובר בנזילה המתקיימת בחודשי הקיץ או בחודשי החורף.

סוגים של חומרי איטום

חומרי איטום פוליאוריטן מומלצים מאוד לאיטום מים עומדים בשל תכונות ההדבקה המצוינות שלהם ועמידותם בפני מים. חומרי איטום אלו מהווים מחסום עמיד, גמיש ואטום למים כשהם מיושמים בצורה נכונה, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור יישומים שונים, כולל מרתפים, בריכות ומבנים אחרים כמו מאגרי מים. יחד עם זאת חומרי פוליאורטין מגיעים ב2 תרכיבים, הראשון הוא חד רכיבי והשני הוא דו רכיבי כשהסוג השני נחשב לבעל עמידות גבוה יותר.

חומר איטום נוסף ולא פחות יעיל הוא חומר אפוקסי אשר נחשב גם כן לבחירה פופולארית,  כשהוא מציע חוזק יוצא דופן ועמידות כימית גבוהה. יתרונות חומרי אפוקסי נחשבים למתאימים במיוחד עבור איטום סדקים, חיבורים ואזורים פגיעים אחרים שבהם עלולה להתרחש חדירת מים. חומרי איטום אפוקסי מספקים הגנה לאורך זמן ויכולים לעמוד בחשיפה ממושכת למים מבלי לפגוע ביכולות האיטום שלהם.

הכנות לפני איטום

לפני מריחת חומר איטום, חשוב לנקות ולהכין את המשטח כראוי, יחד עם הסרה של פסולת, לכלוך או חומרים רופפים שעלולים להפריע להידבקות חומר האיטום. לכן לפני המריחה יש לוודא כי משטח העבודה יבש ונקי מכל מים עומדים כדי להשיג תוצאות אופטימליות. לכל מוצר עשויות להיות הנחיות ספציפיות ליישום וזמני ריפוי שיש לעקוב אחריהם לביצועים מיטביים. הקפדה על הוראות אלו תבטיח את התוצאות הטובות ביותר ותמקסם את יעילות האיטום.לכן מומלץ גם להכיר את הנחיות היצרן ולפעל בהתאם תוך הקפדה על מגבלות החומר והאיסורים השונים.  שימוש בחומרי איטום.

בכל הקשור למריחת חומרי איטום, מומלץ ליישם את האיטום במספר שכבות על מנת להבטיח איטום יסודי ואמין. חשוב לתת לכל שכבה זמן ספיגה ראוי לפני מריחת השכבה הבאה. גישה זו עשויה לשפר את עמידות ויעילות החומר וכמובן לספק הגנה מצוינת מפני מים עומדים. לקריאה נוספת https://www.pazkar.co.il/