קטגוריות
הבלוג שלי

איך להתמודד עם סכרת?

יסודות הכרחיים להבנה

בלב ליבו של טיפול יעיל בסוכרת טמונה הבנה חזקה של המצב. סוכרת, המאופיינת ברמות סוכר גבוהות בדם, דורשת גישה רב-גונית. לכן מומלץ יהיה להבין את סוגי הסוכרת, הגורמים להן ותפקידו הבסיסי של האינסולין בגוף. הבנת ההשפעה של גורמי אורח חיים, גנטיקה והשפעות סביבתיות תהיה לא פחות היא חיונית. לכן באמצעות ידע זה, אנשים יכולים לקבל החלטות מושכלות ולנקוט צעדים יזומים לקראת ניהול טוב יותר.

תזונה נכונה

תזונה משמשת כאבן יסוד בטיפול בסוכרת. לשם כך מומלץ יהיה לאמץ אכילה מאוזנת ומודעת, תוך כדי התמקדות בתזונה עשירה. החל מדגנים מלאים, חלבונים רזים ועד לשילוב פירות וירקות. לצד זאת מומלץ יהיה לחקור את היתרונות של בקרת מנות ואת ההשפעה של האינדקס הגליקמי על רמות הסוכר בדם. התקשרות עם דיאטנית מקצועית אשר מתמחה בטיפול בחולי סכרת, יכולה לספק תובנות מותאמות אישיות,  ולבצע יחד עם כל מטופל בחירה תזונתית מדויקת אשר תועיל לכל שגרת חיים.

פעילות גופנית – עמוד תווך להתמודדות

פעילות גופנית מתגלה כבעל ברית רב עוצמה במאבק בסוכרת. פעילות גופנית סדירה לא רק עוזרת לשלוט ברמות הסוכר בדם אלא גם תורמת לניהול משקל תקין, שיפור בריאות הלב וכלי הדם, וכמובן גם בשיפור הרווחה הכללית. הדגש שילוב של תרגילים אירוביים, אימוני כוח ואימוני גמישות בצורה אישית, יאפשר גם פעילות מהנה למתמודד הסכרת אבל גם למלא את שגרת היומיום בפעילות מהנה ובריאה. בשל כך מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שמתחילים במשטר פעילות גופנית חדש, ולוודא שהוא תואם את המצב הבריאותי והיעדים שנקבע לעצמנו.

שליטה בסוכר

ניטור קבוע של רמות הסוכר בדם מאפשר לאנשים לבצע התאמות בזמן לתוכנית הניהול שלהם. לשם כך מומלץ יהיה לאמץ טכנולוגיה הזמינה, כגון מכשירי ניטור גלוקוז מתמשך (CGM), כדי לקבל תובנות בזמן אמת לגבי תנודות הסוכר. הקפדה על תרופות שנקבעו היא חיונית לא פחות. לכן מומלץ יהיה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם צוות הבריאות בכדי להבין את תפקידן של תרופות, תופעות לוואי אפשריות והתאמות שעשויות להיות נחוצות.

רווחה אישית כנקודת יציאה

אין לזלזל בשיעור הרגשי של חיים עם סוכרת. הערנות המתמדת, ההתאמות באורח החיים והכישלונות מדי פעם יכולים להשפיע על בריאות הנפש. לכן מומלץ עבור חולים להישען גם על בני משפחה, חברים ואנשי מקצוע אשר יוכלו לעזור בהתמודדות מול המחלה. לצד זאת מומלץ יהיה לבצע פעילויות מדיטיביות אשר יוכלו לספק הקלה ותחושת רוגע, מה שיועיל בהתמודדות עם המחלה.

למידע נוסף – https://www.sanofidiabetes.co.il/