קטגוריות
הבלוג שלי

תקשורת, מה קשור?

לתקשורת יש הגדרה מעניינת – היא המורכבת מקבלה ושליחה של אותות היא אחד מיסודות החיים.

תקשורת מבחינתי היא מדיה. מה הקשר ליסודות החיים, אבל כשחושבים על הנושא  לעומק, הקיום שלנו מורכב מקשרים, מהעברת מידע, אנרגיה, רגש, חומר זה לזה. דרך רשת הקשרים בינינו אנחנו חיים מרמת הגוף הפיזי ומערכותיו ועד בין אנשים ומערכות החברה והעולם. 

אם כך, כיצד היינו מאבחנים את מצב האדם והאנושות בהסתמך על יסוד כל כך חשוב?

ניתן לשער שהתקשורת האנושית החלה מהחלפת מידע חשוב כמו ממה להיזהר ואיך לשרוד ועוד במערות התפתחה לאמצעי לביטוי עצמי, לפיתוח סיפורים ותרבות. כלומר האנושות משתמשת בתקשורת ליותר מאשר הישרדות נטו אלא כמכשיר שמפתח ומשפיע על האנשים ברמה גבוהה יותר.

 דרך הסיפורים שאנחנו מספרים אחד לשני על אנשים אחרים, על ערכים, על התקוות  ועל המציאות שמתגלת לפנינו אנחנו מתפתחים. בראש ובראשונה כדי לשרוד היטב אבל גם כדי לעצב את החוויה האנושית עצמה, את תפיסתנו לגבי עצמנו. מי אנחנו ומי היינו רוצים להיות. 

 התקשורת כפי שהיא נראית היום סטתה הרחק מהייעוד הראשוני שלה – ליצור קשרים. לחבר חיבורים שמאפשרים הישרדות ומערכות מתפקדות – לקיים את החיים. כמו בגוף האדם כך בחברה האנושית. 

אם נסתכל בכנות בתקשורת היום נוכל לראות שטובת האנשים או החברה הם הדברים האחרונים על סדר יומה. 

בתקשורת כיום משתמשים  כדי לעצב תודעה ולפי אינטרסים מאד צרים כצבירת כסף ושליטה על הציבור במסגרתה מלכים את היוצרים הנמוכים ביותר ואת הפילוג בין בני אדם. אם כך היתה מתנהלת התקשורת בגוף האדם היינו מתים מזמן. 

תקשורת שלא מתנהלת כדי ליצור קשרים טובים כלומר זרימה חלקה ובריאה של אנרגיה ומידע, חוטאת ליעודה ויותר מכך, מהווה סכנה לבריאותינו, בכל המובנים.

היום כולנו  ציניים ומפוכחים ומבינים שאנחנו מופעלים מתוך אנוכיות ואגו. מובן מאליו לכולנו שלמי שיש כוח בידו ישתמש בו לטובתו. בגלל שאנחנו מבינים שזהו הטבע האנושי ומרגישים על בשרינו ובשריי יקירנו בכל רגע, כמה החיים נהפכו לבלתי אפשריים ואפילו מסוכנים בשלו,  דווקא בגלל כל ההבנה הזו יש לנו סיכוי אמיתי לבצע שינוי מהותי, ללא שום אשליות ומתוך נחיצות אמיתית.

החברה האנושית כולה היא כמו גוף אחד שכרגע מורעל מבפנים. רשת היחסים והקשרים האנושיים סתומים ותקועים ואנחנו מרגישים את ההשפעה בכל תחומי החיים. אנחנו זקוקים לעזרה. לפתיחת הקשרים וצינורות התקשורת שבינינו כדי להבריא את עצמנו ומערכות חיינו.  בידינו כלי שניתן לנו להשתמש בו כדי לבנות סביבה, רשת שתקיף אותנו בערכים ובדוגמאות שישפיעו עלינו לטובה. בדיוק כמו שהתקשורת היום משפיעה עלינו לרעה. הטבע הוא חכם, לכל דבר שיוצר יש מטרה גבוהה. בואו נשתמש בתקשורת לטובה ונרפא את עצמנו.