קטגוריות
הבלוג שלי

בניית תוכנית עסקית בצורה מקצועית

ישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בהייטק, ברפואה ובעוד תחומים כאלו ואחרים אך היא גם ללא ספק אחת המעצמות של עסקים קטנים ובינוניים. על פי לא מעט נתונים מטעם ממשלת ישראל, מרבית העסקים בישראל מתקשים להחזיק מעל לשנתיים כאשר האפיקים השונים בהם הם נדרשים להשקיע רק הולכים וגדלים משנה לשנה ונראה כי ניהול עסק כיום הרבה יותר סבוך משהיה לפני שני עשורים. על כן כל עסק זקוק לבניית תוכנית עסקית בצורה מקצועית, כזו שלא תפסח על שום אפיק לא השיווק לא ההשקעה ולבטח לא התכנון הראשוני או אסטרטגיית שיקום ותנופה ייעודית.

בניית תוכנית עסקית בצורה מקצועית – השלבים הראשונים: ראשית כל אנו חייבים להכיר את מצב הכספים של החברה או העסק שלנו ולבצע תכנון מדויק והגיוני כמו ניהול מחדש של הוצאות אל מול הכנסות, הכרה של הוצאות שוטפות החל מריביות בבנקים ועד לתשלומים כמו ארנונה, חשמל, ספקים, ספקי תקשורת וכמובן עובדים. כל אלו יחד יוכלו לסמן לנו את היעד הראשוני שיש לחשב אותו והוא כמובן תזרים המזומנים, בו נתבקש להישאר תחת מסגרת האשראי בבנק, להימנע מחריגות מיותרות וכמובן לעמוד בצ'קים שאנו משלמים עימם. לאחר כל אלו ניתן יהיה לבנות דו"ח רווח והפסד בו נוכל לגלם את יכולת המכירה שלנו, בין אם בשבוע הבא ובין אם בשלושת החודשים הקרובים. כך נוכל לבצע אומדן בין שווי ההכנסות של העסק שלנו אל בין שווי ההוצאות שלנו.

נקודות עיקריות להמשך: כל אלו יוכלו לעזור בהשגת נקודות אחרות ומעמיקות לא פחות, אשר יעזרו לנו להעצים ולמנף את העסק שלנו תוך זמן קצר עם שמירה על הנהלים והכללים. ראשית כל חשוב לבצע תקציר מנהלים אשר יכלול רקע של החברה, מטרותיה של החברה והעסק עצמו. לצד כל אלו מומלץ לבצע תחזית פיננסית בדומה לדוחות רווח הפסד, רק בצורה מעמיקה יותר עם אופק וחזון אל המשך הדרך של החברה. וכמובן אל כל אלו מתווסף פירוט מוצרים ותוכנית לרעיונית ומוצרים עתידיים, כל אלו יתחברו אל חזונה של החברה והיכולת שלה להתקדם ולעמוד בקצב השוק.