קטגוריות
הבלוג שלי

משמעות החיים

מוות

מהי משמעות החיים? יש לחיים משמעות? יש לחיים רק משמעות אחת? מי קובע מהי משמעות החיים? אני חושבת שמשמעות החיים זה לתרום לחברה בצורה האופטימלית ביותר. מה זה אומר? זה אומר שקודם כל אתה צריך לדאוג לצרכים שלך, למשפחה, ילדים, לשים לב שיש להם את הצרכים הבסיסיים שלהם. אחר כך אתה יכול לדאוג לאחרים. כשאתה דואג למישהו אחר, אם זה בן משפחה ואם זה קרוב או אפילו שכן, אז התחושה היא נקייה, טובה, איכותית, כאילו כיסית את עצמך לאותו רגע. זה לא קשה כמו שזה נשמע. כל מה שאתה צריך זה להסתכל מסביב ולראות מה דורש את תשומת לבך. 

יכול להיות שזה הזבל שמסביב לבניין שבו אתה גר. תאר לעצמך שאתה מתחיל לנקות את האזור מסביב לבית, השכן רואה את זה וגם הוא מתחיל לעשות אותו דבר. אתם מתחילים לדבר ולפני שאתה שם לב פתאום יש לך יחסים עם בן אדם שלא הכרת קודם למרות שגר בשכנות. יכול להיות שעוד שכנים יצטרפו למבצע הזה ואולי אפילו שכנים מבניינים אחרים ואז משמעות החיים נהפכת למסיבה ללא הפסקה בין בני אדם שאכפת להם מהשכונה שלהם. וזה רק בתחום אחד. נגיד בעבודה בא לך לשתות קפה אבל אתה לא אוהב את הקפה שהחברה הנפיקה. אתה יכול לגבות כמות כסף קטנה מכל עובד ולקנות קפה ברמה יותר טובה. בזמן שאתה אוסף את המגבית אתה מדבר עם כל אנשי החברה ויוצר איתם יחסים. הם מכירים אותך, קוראים לך בשם הפרטי. זה אולי נשמע דבר קטן אבל משמעות החיים יכול להיות ליצור קשר בין בני אדם.

לקשר בין בני אדם, לחייך לזר ברחוב שיכול להפוך לידיד, לדאוג לחבר שנמצא במצוקה, כל הדברים האלה יכולים להעשיר את החיים שלך. אחרי זמן מה אתה לא זוכר איך יכולת אחרת, איך לא הבחנת בזבל שמסביב לבניין. איך היית בודד. החיים עכשיו מלאי משמעות, כי יש לך עבור מה לחיות.