קטגוריות
הבלוג שלי

פילוסופיית הפופקורן

גם אתם אוהבים לצטט סרטים? למצוא ציטוטים מתוך סרטים שמתאימים לסיטואציות מהחיים זה תחביב כייפי, במיוחד כשזה יושב בול על הסיטואציה ומוסיף את הרובד של משמעות הסרט עצמו. אני מוצאת את עצמי לא פעם מצטטת משפטים מסרטים וכשבן זוגי לשיחה מבין את הציטוט וההקשר אז בכלל התענוג הוא כפול ומכופל.

אנחנו מתחברים לציטוטים מסרטים כיוון שהם מתארים רגע בחיים, תחושה, התמודדות או סתם הומור שנוגע בנו, גורם לנו להתעמק או אפילו להבין לעומק מצבים בחיים. ציטוט מפורסם כזה הוא מתוך הסרט פורסט גאמפ שבו פורסט יושב על ספסל בתחנת אוטובוס ליד זוג קשישים נחמד עם חבילת בונבוניירות ומציע להם להתכבד. בזמן שהם בוחרים איזה שוקולד לקחת פורסט אומר: "אמא שלי תמיד אמרה – החיים הם כמו קופסת שוקולדים, אתה אף פעם לא יכול לדעת מה ייצא לך". משפט לכאורה פשוט, "פסיכולוגיה בגרוש" יש שיגידו אבל כשחושבים על זה לעומק הוא טומן בחובו ראיה מאוד בריאה על החיים.

פורסט גאמפ: החיים הם כמו קופסת שוקולדים

זאת אומרת, בואו, החיים לא תמיד קלים בלשון המעטה. לפעמים אנחנו מרגישים שאנחנו אוכלים חצץ ולא שוקולד וממש "שוברים שיניים" במצבים מסוימים אבל אם נשכיל להסתכל על החיים כמתנה, כשיעור, כהזדמנות ללמוד משהו אז המצבים הקשים יקבלו פתאום משמעות אחרת. תהיה מטרה שלשמה אנחנו "סובלים".

זה כמו דיאטה למשל. תכלס, בינינו, דיאטה זה סבל! מי אוהב לעשות דיאטה? כולנו אוהבים להתענג על עוגת שוקולד נוטפת, פסטה מלאה ברוטב שמנת ופטריות או כל מזון עתיר שומן וקלוריות אבל כשיש לנו מטרה, כשאנחנו יודעים שאנחנו נקבל תענוג בסוף התהליך אז פתאום הסבל מתחלף בתחושת שליחות. ככה גם בחיים בכלל. בתקופות קשות, משבר, קושי, או כל סיטואציה שמכבידה עלינו, אם נמצא את נקודת האור, את התענוג או התמורה שנקבל בסוף יהיה יותר קל לשאת את הסבל. 

עכשיו תגידו בטח, איזה תענוג יכול להיות לי ממצב כלכלי קשה, מצב בריאותי ירוד, ניכור משפחתי… אתם יודעים, בעיות אמיתיות. אז זהו, שהתענוג לא בהכרח מגיע בצורת אושר או שמחה אבל לכל מצב יש תמורה בסופו של דבר. כל קושי שאנחנו מתמודדים איתו מחזק בנו משהו, מלמד אותנו משהו על עצמנו. בהתמודדות עם משברים אנחנו מגייסים את כל היצירתיות, כוחות הנפש והרצון שלנו. הכלים האלו הם כמו שריר. צריך לאמן אותם בשביל שיתחזקו וכשאנחנו מתמודדים עם משבר אנחנו מקבלים משהו הרבה יותר משמעותי מאשר אושר רגעי מביס של עוגה טעימה. וזה אושר אמיתי. אושר שלא נעלם אחרי שהביס נגמר אלא תחושת החיות, הביטחון וההעצמה האישית, שאנחנו יכולים להתמודד עם כל דבר. 

אז בפעם הבאה כשאתם מקבלים שוקולד מריר בתוך קופסת השוקולד של החיים, תזכרו שבסוף זה גם יהיה מתוק.