קטגוריות
הבלוג שלי

החשיבות של סידן לעצמות בגופנו

גוף האדם מורכב מלא מעט מרכיבים, וטמנים ומינרלים שונים אשר אחראים על מגוון תפקודים במערכות הגוף השונות. אחד מאותם מינרלים הוא סידן, שמצוי בלא מעט מאכלים אותם אנחנו צורכים וחשיבותו לגוף שלנו היא די גדולה, כאשר מערכות הגוף שלנו כמו העצמות, השיניים ואפילו התפקוד הלבבי שלנו מושפעים מכמות הסידן שתימצא בגוף והוא גם אחראי על לקיחת חלק פעיל בבנייה ובשיקום של אותן מערכות. צריכת סידן חשובה בכל גיל לגוף האדם, אך ישנם נקודות זמן בהם הגוף שלנו יזדקק לכמויות גדולות של סידן, חשוב להבין את החשיבות של סידן לעצמות בגופנו וכיצד הוא יכול לעזור לנו.

סידן עד העצם

סידן הינו אחד המינרליים היותר פופולריים בגוף האדם, הוא משמש עבור מגוון פעולות החל מהעברת מסרים עצבים, כיווץ שרירים ועד הורדת לחץ הדם. אך החשיבות של סידן עבור העצמות היא ללא ספק קריטית, מכיוון ש99% מכמות הסידן שבגופנו נמצאת בעצמות, האחוז הנותר מגיע אל השיניים. בכך הסידן אחראי על צפיפות העצם ומסת העצם אשר מספקים עמידות ויציבות עבור העצמות בגוף האדם. שימושים אלו מחדדים את הצורך המוגבר בסידן של בני האוכלוסייה השלישית, מתבגרים ונשים בהריון כאשר כל אחת מהאוכלוסיות צורכת סידן בצורה גבוהה יותר, בכדי לשמור על עצמות תקינות עד כמה שניתן בזמן גדילה או היחלשות שלהן.

כמות השימוש

שימוש בסידן משתנה וכמות הצריכה המומלצת שלו משתנה בהתאם לגילאים, בדיוק כמו שציינו ישנם שכבות גיל אשר צורכות כמויות גדולות יותר מהממוצע אך גם ישנם שכבות גיל שצורכות מעט יותר.
לכן כמות הסידן משתנה מגילאי יום ועד גיל תשע ארבעה פעמים-

  • עד גיל חצי שנה מומלץ 210 מ"ג
  • חצי שנה עד שנה מומלץ על 270 מ"ג
  • שנה עד שלוש מומלץ 500 מ"ג
  • ארבע עד שמונה מומלץ על 800 מ"ג
  • תשע עד שמונה עשרה מומלץ על 1,300 מ"ג
  • גילאי תשעה עשרה עד חמישים מומלץ על 1,00 מ"ג
  • חמישים ואחת מומלץ על אלף ומאתיים.

עם זאת ישנה גם חשיבות רבה בצריכת סידן עבור ספורטאים, היא יכולה להעשות בדרכים רבות החל מאכילה ועד לנטילת תוספים שונים שעשויים לעזור בחיזוק העצמות ושמירה עליהן.